12 χιλιόμετρα νέας υπόγειας γραμμής με 14 σταθμούς για τον πολίτη

Γραμμή 4 μετρό (από το Γαλάτσι, μέσω Ιλισίων, Καισαριανής και Ζωγράφου, έως του Γουδή)

Ανασύραμε το ξεχασμένο σχέδιο από τα συρτάρια της παραίτησης και της ηττοπάθειας. Γαλάτσι, Ιλίσια μέσω Καισαριανής και Ζωγράφου έως το Γουδί, 12 χιλιόμετρα νέας υπόγειας γραμμής με 14 σταθμούς για τον πολίτη,

υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κατά τη σημερινή παρουσίαση της νέας Γραμμής 4 του Μετρό από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρ. Τσίτουρα.  «Μετρό χωρίς Τοπική Αυτοδιοίκηση δε νοείται», τόνισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του ο Υπουργός, παρουσία των Δημάρχων Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου και Γαλατσίου, καταλήγοντας «Αλλάζουμε την πόλη μαζί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι αποστάσεις μικραίνουν. Η πόλη γίνεται πιο όμορφη». Στην παρουσίαση παρευρέθησαν ο Υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Παπαδόπουλος και οι Γενικοί Γραμματείς Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος και Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Μενέλαος Δασκαλάκης.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΜΕΔΙ

Η σημερινή πρόσκληση έχει αντικείμενο την παρουσίαση ενός έργου, που για μας έχει τεράστια σημασία. Είναι η νέα γραμμή 4 του Μετρό, που θα ξεκινά από το Γαλάτσι, ανεβαίνει μέχρι τα Ιλίσια και θα φθάσει  μέσω Καισαριανής και  Ζωγράφου έως το Γουδί.

Η νέα γραμμή διασχίζει την καρδιά της πόλης, μικραίνοντας τις αποστάσεις από τη μία γειτονιά στην άλλη, από τον ένα δήμο στον άλλο,  δίνοντας νόημα και ουσία σε αυτό που θέλουμε: μία καλύτερη ζωή στην πόλη. Μια πόλη που έτσι γίνεται πιο όμορφη. Μια Αθήνα που μπορεί και πρέπει να ξαναγίνει ο μαγνήτης, που έλκει όλον τον κόσμο, γιατί είναι ευχάριστο να ζεις και να δημιουργείς σε αυτήν.

Όπως γνωρίζετε το έργο, μέσα στη δίνη της κρίσης είχε ξεχαστεί. Γιατί; Γιατί απλά κανείς δεν πίστευε, ότι σε συνθήκες κρίσης ένα τέτοιο έργο μπορεί να υλοποιηθεί. Εξάλλου μέχρι το Δεκέμβριο του 2013 οι χρηματοδοτικοί και ανθρώπινοι πόροι ήταν συγκεντρωμένοι στα μεγάλα έργα των αυτοκινητόδρομων. Τα έργα αυτά, που ενώνουν την Ελλάδα ξεκίνησαν, προχωρούν, πήραν  το δρόμο τους με μεγάλη ταχύτητα.

Οι αυτοκινητόδρομοι είναι στην περιφέρεια. Με την γραμμή 4 οι επενδύσεις έρχονται στην καρδιά της Αθήνας. Ανασύραμε το ξεχασμένο σχέδιο από τα συρτάρια του εφησυχασμού, της παραίτησης και της ηττοπάθειας. Μετά από μήνες συζητήσεων, διαπραγματεύσεων  έχουμε εφικτή λύση και απόφαση. Θα κάνουμε τη γραμμή από το Γαλάτσι μέχρι το Γουδί, 12 χιλιόμετρα νέας υπόγειας γραμμής με 14 σταθμούς, εξυπηρετώντας καθημερινά  συμπολίτες μας.

 

Κάνουμε έτσι πράξη αυτά που οφείλουμε να δημιουργήσουμε. Υποδομές χρήσιμες για όλους τους πολίτες. Υποδομές που μεγιστοποιούν τη δημόσια ωφέλεια. Υποδομές που εξυπηρετούν  τον κόσμο, τον Αθηναίο, την Αθηναία, τη νεολαία, τους φοιτητές, τον εργαζόμενο και τον συνταξιούχο  που κινούνται μες την πόλη, για να πάνε στα Δικαστήρια, στο Πανεπιστήμιο, στο Πολυτεχνείο, στα νοσοκομεία αλλά και στην αγορά. Υποδομές που γίνονται με οικονομία, τεχνικά άρτιες, με ποιότητα και φαντασία.

Με το έργο αυτό δίνουμε ανάσα στην καθημερινότητα, πνοή στην ζωή της πόλης, αλλά και οξυγόνο κυριολεκτικά στην ατμόσφαιρα, αφαιρώντας από τον αέρα που αναπνέουμε πάνω από 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα.

Η επένδυση αυτή είναι και ανάπτυξη: μελέτες, κατασκευές, δουλειές, μεροκάματα για να ζωντανέψει η οικονομία και να ξαναβρούν το χαμόγελό τους οι γειτονιές στην Αθήνα.

Θέλω να θυμίσω επίσης, ότι πριν λίγες βδομάδες με επιτυχία ξεκίνησε και η νέα πολιτική των Συγκοινωνιών Αθήνας , με μειωμένο εισιτήριο, με νέες δυνατότητες συνδυασμού των μεταφορικών μέσων για τον πολίτη στην Αθήνα. Θα ολοκληρωθεί σε δυο χρόνια με την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με ασύρματο διαδίκτυο παντού, οπότε ο πολίτης θα ξέρει με ακρίβεια, ψηφιακά, στο κινητό του, τις διαδρομές και τις ώρες διέλευσης.

Το μετρό, είναι η ραχοκοκαλιά αυτής της πολιτικής. Όλοι οι δρόμοι θα οδηγούν στο μετρό, τα τρόλεϊ, τα λεωφορεία. Είναι το πιο αξιόπιστο, παραγωγικό, οικολογικό μέσο που έχουμε. Χρειάζεται λοιπόν να το ενισχύσουμε. Πρόκειται στο σύνολό του για ένα τεράστιο έργο προϋπολογισμού 1.3 δις €.

Η υλοποίηση του έγινε εφικτή χάριν πρωτίστως της χρηματοδότησης που προτίθεται να παρέχει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων, η οποία ξέρει πια, ότι μπορεί να μας εμπιστεύεται και δηλώνει πρόθυμη να χρηματοδοτήσει ένα μεγάλο μέρος του έργου. Τα υπόλοιπα κεφάλαια θα δοθούν από τα κονδύλια του καινούργιου  ΕΣΠΑ για την περίοδο έως 2014-2020 και βέβαια από εθνικούς πόρους.

Κυνηγάμε τον χαμένο χρόνο. Αυτά τα έργα θα  μπορούσαν να έχουν γίνει 10 και 20 χρόνια πριν. Αντί όμως να εξαντλούμαστε στο να κοιτάμε πίσω,  απαριθμώντας λάθη και παραλείψεις  πεισμώνουμε και δουλεύουμε διπλά. Με την πείρα των λαθών μας και την περηφάνια των παθών μας. Το μέλλον το φτιάχνουμε με έργα, εδώ και τώρα.

Αλλάζουμε την πόλη μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση, γιατί σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε πολιτικές, όχι μέτρα αποσπασματικά και βραχύβια.

Θα συνεργασθούμε στενά με τους δημάρχους. Το έργο είναι και δικό τους. Τα έργα των σταθμών, οι διευθετήσεις των πλατειών, η τροποποίηση των δρομολογίων στην περίοδο της κατασκευής και τόσα άλλα. Μετρό χωρίς τοπική αυτοδιοίκηση δε νοείται. Αυτό που σας λέω δεν είναι ούτε εύκολο ούτε προφανές. Θέλει τόλμη πολιτική και κυρίως συναίσθηση κι ευθύνη. Προχωράμε σε αυτή την κατεύθυνση, γιατί πιστεύουμε, πως έτσι δεν φτιάχνουμε μόνο σήραγγες και βαγόνια. Θέλουμε και θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε ή να επινοήσουμε νέους τρόπους όλοι μαζί, εξουσίες, εκπρόσωποι, πολίτες να μάθουμε να συνεννοούμαστε, να συνεργαζόμαστε, να διαφωνούμε, να προχωράμε. Μαζί με το μετρό θέλουμε να φέρουμε και μια νέα κουλτούρα αλλαγής, που δεν γκρεμίζει αλλά χτίζει, που ξέρει να διευθετεί, να σέβεται τον άλλο, να ενώνει στο αποτέλεσμα αλλά να συναινεί και στη μέθοδο, στις διαδικασίες επίτευξης του .

Ευχαριστώ τους δημάρχους που δέχθηκαν να συμμετέχουν στη σημερινή παρουσίαση. Εγκαινιάζουμε τη συνεργασία μας. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους συνεργάτες μου στην Αττικό Μετρό, οι οποίοι μεθοδικά, άοκνα και με υψηλή ποιότητα παράγουν μελετητικά και επιβλέπουν τα έργα του Μετρό στην Αθήνα.

Θέλω επίσης να συγχαρώ για μια ακόμη φορά τους συνεργάτες μου στον ΟΑΣΑ, την ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ, οι οποίοι εφαρμόζουν  αυτή τη νέα πολιτική με επιτυχία, εξυπηρετώντας καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, εφαρμόζοντας μια επιτυχημένη πολιτική σε συνεργασία με τους εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά  όλου αυτού του συστήματος των Συγκοινωνιών Αθηνών. Οι εργαζόμενοι συμμετέχουν με ζήλο, έχουν πιστέψει στην προσπάθεια αυτή, που βελτιώνει καθημερινά το συγκοινωνιακό έργο στην Αττική και το καθιστά περαιτέρω προσβάσιμο στους πολίτες. Για το λόγο αυτό έχουμε και μια σημαντική αύξηση των επιβατών και των εσόδων.