Η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας δεν είναι αφορμή, για να κάνουμε ή να μην κάνουμε εκλογές.

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ» και τη δημοσιογράφο Άννα Μπουσδούκου.

 Η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα νέο σχέδιο, που θα δρομολογήσει τη νέα περίοδο
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Έχουμε ήδη συγκεντρώσει αρκετά ερωτήματα, για να τα θέσουμε στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που είναι σήμερα κοντά μας, τον κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Καλώς ήρθατε Υπουργέ. Μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης, έχετε έρθει σε μια μέρα που είναι η επομένη των μειωμένων εισιτηρίων που αφορά την τσέπη μας πρωτίστως, είναι η επομένη της πρώτης ημέρας των εκδηλώσεων του ΠΑΣΟΚ και είναι και η πρώτη ημέρα των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης στο Παρίσι.
Να ξεκινήσουμε από τα χρηστικά, αυτά ρωτάει ο κόσμος και τον αφορούν: Μειώθηκαν τα εισιτήρια, έτυχε να μετακινηθώ κι εχθές με ηλεκτρικό αλλά και μετρό, έχουν αλλάξει και οι ετικέτες στα μηχανήματα, ήταν όλα έτοιμα, δεν επικράτησε κανένας χαμός. Ποιος ο στόχος όλου αυτού του εγχειρήματος;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Στόχος είναι, να παρέχουμε καλύτερες, ταχύτερες και ασφαλέστερες υπηρεσίες στους επιβάτες του λεκανοπεδίου. Έχουμε κάνει μια μεγάλη προσπάθεια. Δεν είναι μόνο η μείωση, είναι και η προσπάθεια να μαζέψουμε τα κόστη, να μειώσουμε την κρατική χρηματοδότηση, για να μην επιβαρύνουμε τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας, που δεν ταξιδεύουν μ’ αυτά τα μέσα. Αντίθετα τελικώς με τις εντολές της τρόικας, που ήταν ν’ απολύσουμε κόσμο και ν’ αυξήσουμε τα εισιτήρια, θα κάνουμε προσλήψεις, μειώσαμε σημαντικά τα κόστη κι από την άλλη πλευρά, μειώνουμε σημαντικά τα εισιτήρια.
Είναι μια ολοκληρωμένη πολιτική, που δείχνει την αξία που μπορεί να έχει η πολιτική, όταν δουλεύει σωστά και από την άλλη πλευρά, πώς μπορούμε να υπηρετούμε τους ανθρώπους τις δύσκολες στιγμές και να παίρνουμε αποφάσεις που τους ευνοούν. Με ένα ευρώ μετακινείσαι με όλα τα μέσα όλο το 24ωρο στο λεκανοπέδιο και με μισό ευρώ μετακινείσαι, αν είσαι ηλικιωμένος ή σπουδαστής, κατά τον ίδιο τρόπο.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Εδώ θα σας διακόψω, έχουμε ένα ερώτημα και θέλω να το θέσω, από το φίλο μας το Γιώργο, ο οποίος ρωτά, εάν δικαιούνται μειωμένα εισιτήρια οι φοιτητές των ιδιωτικών κολεγίων, μειωμένα εισιτήρια και κάρτες αντίστοιχα.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Αυτό είναι ένα ζήτημα, που αφορά το Υπουργείο Παιδείας και το νόμο. Συνεπώς, πρέπει να δούμε τί ακριβώς λέει ο νόμος, γιατί ο νόμος δεν προβλέπει τέτοια πράγματα. Καλό είναι λοιπόν, όσοι έχουν τέτοια ζητήματα, γονείς ή οι ίδιοι οι σπουδαστές, ν’ απευθύνονται στις σχολές τους και να γίνουν διαπραγματεύσεις μεταξύ των Συγκοινωνιών Αθηνών και των Ιδρυμάτων αυτών, έτσι ώστε να πουλάνε φθηνά εισιτήρια, υπάρχει κι αυτή η δυνατότητα.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Στον αντίποδα όμως κ. Υπουργέ, θα μου επιτρέψετε να σας πω, ότι ο ένας στόχος είναι αφ’ ενός να μας κοστίζει λιγότερο, για να είναι κι ένα κίνητρο να μετακινούμαστε στην πόλη -μη βάλω τώρα στη συζήτηση το πού έχει φτάσει η βενζίνη και για ποιο λόγο θέλουμε και τα μέσα μαζικής μεταφοράς- στον αντίποδα όμως, στόχος σας πρέπει να είναι και πώς θα καταπολεμήσετε τη λαθρεπιβίβαση.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Απολύτως. Κατ’ αρχήν, η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι αναγκαία και για λόγους περιβαλλοντικούς και για λόγους οικονομίας, όπως είπατε, αλλά και για λόγους περιβαλλοντικούς. Οφείλουμε σιγά σιγά να διαμορφώσουμε -και αυτό κάνουμε τώρα και με τα έργα που ουσιαστικά φτιάχνουμε, αλλά και με την πολιτική που ακολουθούμε- ένα οργανωμένο συγκοινωνιακό δίκτυο κι ένα συγκοινωνιακό σχέδιο στην Αθήνα, έτσι ώστε να χρησιμοποιεί κάποιος σχεδιασμένα τα μέσα μεταφοράς, για να μη χρειάζεται να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του.
Το αποτέλεσμα της προσπάθειας που κάνουμε, το γεγονός δηλαδή, ότι μειώνουμε τις τιμές των εισιτηρίων, έχει να κάνει και με την αποτελεσματικότητα στους ελέγχους. Έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια στην καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής. Σε λίγες ημέρες, σε περισσότερα από 100 λεωφορεία τοποθετούνται πιλοτικά τουρνικέ, που σημαίνει, ότι θα περνάμε όλοι από μπροστά από τις μπάρες. Και βέβαια αυτά θα επεκταθούν σιγά σιγά σε όλα τα λεωφορεία. Πολύ σύντομα, θα αρχίσει να δουλεύει και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, μια διαδικασία που ήταν σε εξέλιξη εδώ και 10 χρόνια και τώρα τελείωσε, ούτως ώστε να μην έχουμε την εισιτηριοδιαφυγή.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Θα δούμε και συγκοινωνιακή Αστυνομία; Γιατί έχει ακουστεί και αυτό.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ναι, εγώ νομίζω ότι χρειάζεται, διότι υπάρχουν χώροι και μέσα συγκοινωνιακά, όπου παρατηρούνται εγκληματικά φαινόμενα, εγκληματικές συμπεριφορές, όπως είναι στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο. Ήδη σχεδιάζεται από την πλευρά των Συγκοινωνιών Αθηνών, να προσληφθούν κάποιοι συγκεκριμένοι ειδικοί φρουροί, για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Άρα θα είναι Αστυνομικοί.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ασφαλώς.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Δε θα είναι οι security, το ρωτώ επειδή μέχρι πρότινος βλέπαμε σε κάποιους σταθμούς security από εταιρείες δηλαδή.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Επί των ημερών μου, ως Υπουργός Δημόσιας Τάξης είχα προσλάβει 100 ειδικούς φρουρούς, που έκαναν αυτήν την ακριβώς τη δουλειά, το 2004. Βεβαίως στη συνέχεια οι άνθρωποι αυτοί χρησιμοποιήθηκαν αλλού, λόγω των αναγκών της Αστυνομίας, αλλά θα προχωρήσουμε στην πρόσληψη ειδικών φρουρών, για την προστασία κυρίως τις δύσκολες ώρες του επιβατικού κοινού και μάλιστα τα πιο αδύναμα στρώματα, όπως είναι οι γυναίκες, οι συνταξιούχοι, που ταξιδεύουν αργά τη νύχτα και παρατηρούνται φαινόμενα εγκληματικά.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Πριν έρθουμε στα του μετρό, γιατί έχουμε εδώ νέα και για την Αθήνα, να δούμε τι γίνεται και πώς προχωράει και το έργο στον Πειραιά, νωρίτερα συνομιλούσαμε με τη Θεσσαλονίκη. Εκεί σύμφωνα με το χειμερινό ωράριο, μετά τις 12, μετά τα μεσάνυχτα δηλαδή, η πόλη μένει χωρίς λεωφορεία. Τι γίνεται με την ΟΑΣΘ κ. Υπουργέ;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Κατ’ αρχήν θέλω να πω, ότι στην Αθήνα η όλη προσπάθεια και το όλο το συγκοινωνιακό έργο γίνονται -και αυτό θέλω να το ξέρουν οι επιβάτες- ούτως ώστε τα λεωφορεία να οδηγούν στο μετρό.
Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, ήταν και εξακολουθεί να είναι μια υπόθεση, η οποία έχει να κάνει με μια, θα έλεγα, πάρα πολύ ευνοϊκή συμπεριφορά του κράτους απέναντι στον ΟΑΣΘ, με πάρα πολύ μεγάλα ποσά, τα οποία δίνονταν κάθε χρόνο στον ΟΑΣΘ.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Σε ποιους δηλαδή; Τι εννοείτε; Για να το καταλάβουμε.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών μ’ ένα νομοθετικό καθεστώς που υπήρχε. Εν πάσει περιπτώσει μ’ ένα πολύ φθηνό εισιτήριο, 80 λεπτών και τα χρήματα, τα οποία έπαιρνε όλα αυτά τα χρόνια ο ΟΑΣΘ, ήταν σχεδόν ισοδύναμα με αυτά που έπαιρνε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας, που έχει 4 φορές παραπάνω λεωφορεία.
Όλα αυτά διαμόρφωσαν ένα καθεστώς, το οποίο δε μπορεί να πληρώνεται πια και υπάρχει ένα νέο καθεστώς. Αυτά πρέπει να λύσει πλέον ο ΟΑΣΘ.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Μια τελευταία ερώτηση μιας και αναφερθήκαμε στα λεωφορεία. Έχει περισσότερα λεωφορεία η Αθήνα, έχει άλλα δρομολόγια κτλ. Εδώ υπάρχουν αρκετές καθυστερήσεις, κάτι το οποίο συνδέουν οι εργαζόμενοι με έλλειψη οδηγών. Εδώ υπάρχει περιθώριο για νέες προσλήψεις κ. Υπουργέ;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Έχουμε έλλειψη οδηγών. Από την άλλη μεριά, δεν έχουμε ένα συγκοινωνιακό σχέδιο -και αυτό κάνουμε τώρα- ούτως ώστε να γίνει πιο ορθολογικό. Οι επιβάτες των λεωφορείων να μετεπιβιβάζονται στον προαστιακό, το μετρό, το τραμ, στα μέσα σταθερής τροχιάς. Αυτό το ζήτημα θα λυθεί. Έχουμε προγραμματίσει προσλήψεις οδηγών στις αστικές συγκοινωνίες, στα λεωφορεία. Χρειάζονται.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Το οποίο περίπου πότε θα γίνει;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ήδη έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία. Θέλω να σας πω επίσης, ότι ήδη έχουμε τα πρώτα 50 τρόλεϊ και σιγά σιγά και λεωφορεία, που διαθέτουν wi-fi, δίνουν δηλαδή τη δυνατότητα κυρίως στα παιδιά, τους φοιτητές να έχουν δωρεάν internet κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Το ίδιο συμβαίνει και σε σταθμούς του μετρό και βεβαίως αυτό θα επεκταθεί σε όλα τα μέσα μεταφοράς το επόμενο χρονικό διάστημα.
Άμεσα θα υπάρχει και δυνατότητα να αγοράζει κανείς με την πιστωτική του κάρτα, αν θέλει, εισιτήριο ή κάρτα. Επίσης, σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να προμηθευόμαστε μια ηλεκτρονική κάρτα, την οποία θα φορτίζουμε και θα την έχουμε για πάντα.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Να έρθουμε στα του μετρό για να ολοκληρώσουμε αυτό το κομμάτι, να μπούμε μετά στα πολιτικά. Τι γίνεται με το μετρό, αν θα το δούμε στον Πειραιά. Πώς προχωρούν τα έργα;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Πολύ καλά, αλλάζει όψη ο Πειραιάς και όχι μόνο. Ο Κορυδαλλός, η Αγία Βαρβάρα, το Χαϊδάρι, όλα αυτά τα πολλές φορές υποβαθμισμένα προάστια, θα αποκτήσουν ζωή και θα έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με το υπόλοιπο λεκανοπέδιο. Το έργο τρέχει πολύ καλά, εξαιρετικά.
Εκτός από τη Γραμμή του Μετρό, που οδηγεί στον Πειραιά υπάρχει και το Τραμ, η επέκταση δηλαδή του Τραμ από την παραλιακή στον Πειραιά, για να φτάσει στο λιμάνι. Επίσης, η μεγάλη αλλαγή, που θα γίνει τώρα και προσθήκη στο Μετρό, είναι η λεγόμενη Γραμμή 4, δηλαδή από τον Ευαγγελισμό ως το Γαλάτσι. Μια Γραμμή, που θα εξυπηρετεί καθημερινά 250.000 επιβάτες και πολύ σύντομα θα προκηρύξουμε το έργο.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Μάλιστα. Για να δούμε τι αλλάζει με τους οδικούς άξονες. Ανακοινώνονται κάποια έργα και βεβαίως ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Πριν από ένα χρόνο περίπου, που ανέλαβα Υπουργός, βρήκα σε εκκρεμότητα πέντε άξονες οδικούς, τους μεγάλους άξονες της χώρας. Αυτά τα projects δυστυχώς, ήταν νεκρά, λόγω της κρίσης. Τα ξαναζωντανέψαμε, αυτή τη στιγμή εκτελούνται έργα της τάξεως των 10 δις ευρώ, απασχολούνται χιλιάδες εργαζόμενοι και εκατοντάδες έως χιλιάδες επιχειρήσεις και ταυτόχρονα, σε 14 έως 15 μήνες από σήμερα θα έχουμε ένα ολοκληρωμένο οδικό Δίκτυο στη χώρα.
Αυτή είναι η νέα Ελλάδα με τους άξονες που χρειάζεται, γιατί η Ελλάδα θα είναι το μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο της Ν.Α. Μεσογείου, που συνδέει την Ασία και την Αφρική, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, με την Ευρώπη. Με βάση το λιμάνι του Πειραιά, η Ελλάδα πλέον καθίσταται μια χώρα, η οποία θα αποτελέσει ένα στρατηγικό σημείο για τις μεταφορικές δραστηριότητες όλου του κόσμου.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Ένα άλλο ερώτημα κ. Υπουργέ και δεν σας κρύβω ότι κι εγώ το θέτω, είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους ίσως ο πιο επικίνδυνος δρόμος της χώρας, η Κορίνθου – Πατρών είναι αυτή, τόσο καιρό που υπήρχαν όλες αυτές οι εγκληματικές κακοτεχνίες, πληρώναμε διόδια και πληρώναμε και πάρα πολύ ακριβά διόδια.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Τα διόδια στην Κορίνθου – Πατρών υπήρχαν πάντα και πριν αρχίσει η κατασκευή του δρόμου.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Αυτό λέμε. Θα έπρεπε να εξακολουθούμε να τα πληρώνουμε; Φαντάζομαι έχετε περάσει από αυτό το δρόμο.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Περνάω καθημερινά, γιατί θέλω να επιβλέπω τα έργα. Αυτά υπήρχαν εδώ και δεκαετίες. Όταν τα έργα αποφασίστηκαν το 2007, υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν μέχρι σήμερα. Όταν ανέλαβα Υπουργός και ψηφίσαμε τις συμβάσεις, μειώθηκαν 20% έως 30% τα διόδια στην Κορίνθου – Πατρών.
Θέλω όμως, να ξεκαθαρίσουμε δυο πράγματα πολύ σημαντικά. Τα χρήματα από τα διόδια δεν πάνε στην τσέπη κανενός, πάνε στην κατασκευή των έργων και η κατασκευή των έργων αφορά όλους μας.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Ναι, αυτό λέμε. Έργα δεν είδαμε, ούτε καν κατασκευή έργων για την Κορίνθου – Πατρών ξαναλέω, συγκεκριμένα.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Τώρα λοιπόν στην Κορίνθου – Πατρών γίνεται έργο. Όσοι πέρασαν τους τελευταίους μήνες, πηγαίνοντας διακοπές, πηγαίνοντας στις ιδιαίτερες πατρίδες του, το είδαν. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια εκρηκτική άνοδο στις εργασίες. Το δεύτερο, που θέλω να τονίσω, είναι το εξής: τους δρόμους, όταν τους χρησιμοποιούμε, τους πληρώνουμε εμείς που τους χρησιμοποιούμε, οι χρήστες. Δεν μπορεί να πληρώνει ένας φορολογούμενος από τον Έβρο, ένας συνταξιούχος από ένα νησί της Ελλάδας ή ένας φτωχός άνθρωπος από την Ήπειρο, επειδή εγώ ταξιδεύω με το αυτοκίνητό μου. Αυτό πρέπει να είναι πολύ καθαρό και είναι κοινωνικά δίκαιο. Αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα πραγματοποιεί στους μεγάλους άξονες, έργα 10 δις ευρώ. Υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που δουλεύουν και φτιάχνουμε νέες υποδομές. Αυτό είναι μια πρόοδος για τη χώρα και πρέπει αυτό να είναι το επόμενο βήμα για να κάνουμε ανάπτυξη.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Στον απόηχο των όσων ειπώθηκαν, συζητήθηκαν κατά κύριο λόγο κ. Υπουργέ, ακούστηκαν ως συνθήματα κινούμαστε σήμερα σε ό,τι αφορά το ΠΑΣΟΚ. Κατά τα λοιπά έχουμε άλλους λόγους να κινούμαστε οι Έλληνες πολίτες, κυρίως στο φόρο-χορό αν μου επιτρέπετε, αλλά εσείς πως είδατε χτες το κλίμα; Γιατί σε ό,τι κι αν λέγεται, σε ό,τι κι αν βλέπουμε, σε ό,τι κι αν γίνεται, η διάθεση και το κλίμα που τελικά διαμορφώνεται προϊδεάζουν κιόλας.
Είδαμε ένα κλίμα ιδιαίτερα θερμό έως και αποθεωτικό προς τον Γιώργο Παπανδρέου, το οποίο έστελνε τελείως αρνητικά μηνύματα προς το νυν αρχηγό του ΠΑΣΟΚ και Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Ευάγγελο Βενιζέλο.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Έχω σταθερή την πεποίθηση, ότι η Ελλάδα χρειάζεται ενότητα. Το βασικό στοιχείο που χρειάζεται αυτή τη στιγμή, που είμαστε μια κατακερματισμένη κοινωνία και μια χώρα με μεγάλα χάσματα και διαφορές, είναι η εθνική και λαϊκή ενότητα. Το ίδιο απαιτώ και στη μικρή κλίμακα του ΠΑΣΟΚ. Το ζητούμενο είναι η ενότητα, για να είμαστε χρήσιμοι στον τόπο.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Ναι αλλά εδώ βλέπω πάρα πολύ μεγάλη ένταση.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Εγώ έχω την άποψη, ότι το ΠΑΣΟΚ, αυτός ο χώρος ο ενδιάμεσος της Δημοκρατικής Παράταξης, της Κεντροαριστεράς, όπως θέλετε πείτε τον, είναι αναγκαίος για τον τόπο. Είναι αναγκαίος εθνικά, είναι δηλαδή η δύναμη του ριζοσπαστικού μέτρου και χρειάζεται. Άρα, με ενότητα και όχι με διχασμό θα προχωρήσουμε.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Θεωρείτε ότι συνεχίζει να έχει ανάγκη το ΠΑΣΟΚ για ένα ευρύτερο άνοιγμα προς την Κεντροαριστερά;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Θεωρώ ότι έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή να επαναδιατυπώσει την ταυτότητά του. Να είναι σαφής η ταυτότητά του στον κόσμο, να μην είμαστε συμπλήρωμα κανενός. Να γίνουμε μια δύναμη, η οποία θα ξαναφέρει μπροστά όλα τα μεγάλα αιτήματα, που έχει η ελληνική κοινωνία και να κάνει μια πρόταση εξουσίας. Βασικό στοιχείο όλης αυτής της υπόθεσης είναι η ενότητα.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Η ταυτότητα του ΠΑΣΟΚ έχει αλλάξει; Έχει αλλοιωθεί από τη συγκυβέρνηση με τη Νέα Δημοκρατία; Έχει γίνει λίγο πιο δεξιά η ταυτότητα του ΠΑΣΟΚ;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Κοιτάξτε δεν είναι αυτό, πιστεύω ότι είναι ένα άλλο πράγμα. Αναλάβαμε μια μεγάλη υποχρέωση, την οποία με συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια τη φέραμε σε πέρας σε αντίθεση με όλους τους άλλους, οι οποίοι είχαν διαφορετική στάση. Αυτό είχε ένα κόστος.
Οφείλουμε αυτή τη στιγμή να ξαναρθούμε ενώπιος ενωπίω με όλους τους πολίτες, μιλώντας τη γλώσσα της αλήθειας, αλλά κυρίως, μιλώντας μια γλώσσα, που αναφέρεται σε ένα βασικό ζητούμενο σήμερα στην Ελλάδα. Να εκλέξουμε ένα Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος θα εκφράζει την εθνική και λαϊκή ενότητα. Δεύτερον, να διαμορφώσουμε μέσα από την εκλογή ενός Προέδρου μια νέα μεγάλη πλειοψηφία, η οποία θα πάει τη χώρα μπροστά με μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. Τρίτον, να διατυπώσουμε με σαφήνεια, να πείσουμε τους πολίτες και να επιδιώξουμε μέσα από μια μεγάλη πολιτική συμφωνία -με αφορμή επαναλαμβάνω την εκλογή του Προέδρου- μια βασική ανάγκη στη χώρα: το Δίκαιο κράτος και το κράτος Δικαίου. Το Δίκαιο κράτος, που φορολογεί σωστά τους πολίτες, που αποδίδει υπηρεσίες υγείας, εκπαίδευσης, πρόνοιας και αλληλεγγύης.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Τα βασικά στοιχεία που απαρτίζουν ένα κράτος.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ακριβώς, ένα κοινωνικό συμβόλαιο.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Οι βασικοί πυλώνες.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Δεύτερον, απόδοση Δικαιοσύνης, όπως πρέπει να είναι σε κάθε ευνομούμενο κράτος. Αυτά είναι τα ζητούμενα.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Άρα θα πρέπει σιγά – σιγά να αρχίσει να χαράξει το δικό του δρόμο το ΠΑΣΟΚ;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ακριβώς. Ένα σχέδιο, το οποίο θα αποτυπώσει βήμα – βήμα τη νέα εποχή μετά το Μνημόνιο. Σε έναν δυο μήνες δεν θα έχουμε Μνημόνιο. Θα έχουμε μεγάλες υποχρεώσεις ως χώρα και σωστά, αλλά έχουμε και τις μεγάλες ευκαιρίες να αποδείξουμε, ότι οι Έλληνες μπορούμε.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Ότι αποστασιοποιείστε και σιγά – σιγά από τη Νέα Δημοκρατία κ. Υπουργέ;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι απλώς από τη Νέα Δημοκρατία, ότι διαμορφώνουμε ένα αυτόνομο πόλο εξουσίας, μια πρόταση, την οποία θα κληθεί ο ελληνικός λαός να υποστηρίξει.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Ωστόσο, τα συμφωνηθέντα παραμένουν εκεί και παραμένουν κοινά.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Άρα, θα πρέπει να δούμε και το ζήτημα συνολικότερα της σημερινής κυβερνητικής συμφωνίας, της προγραμματικής συμφωνίας που έχουμε. Να το δούμε, με αφορμή επαναλαμβάνω την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, όπου απαιτείται ένα πρόσωπο που θα συμβολίζει, θα εκφράζει την εθνική ενότητα, θα ενώνει τους Έλληνες, θα εκφράζει την Ευρώπη, το ευρώ, και την εξωστρέφεια και θα εκφράζει τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη χώρα.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Είναι το πρόσωπο αυτό ο Φώτης Κουβέλης;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Εγώ δεν αναφέρθηκα σε πρόσωπα ονομαστικά. Περιέγραψα ένα πρόσωπο, το οποίο επαναλαμβάνω θα διαμορφώσει στη χώρα μια νέα πλειοψηφία. Δεν έχουμε ανάγκη πλέον από μίζερες προσεγγίσεις, οι οποίες δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να διατηρούν ένα status, το οποίο μας έφτασε μέχρι εδώ. Το πρώτο και βασικό στοιχείο, είναι η αλλαγή στο κράτος. Το Δίκαιο κράτος λοιπόν και το κράτος Δικαίου.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Για να το θέσω διαφορετικά γιατί έχουν ακουστεί από κυβερνητικά στελέχη από κύκλους της Κυβέρνησης από τα ονόματα που έχουν πέσει μέχρι τώρα στο τραπέζι και είναι η τελευταία μου ερώτηση κ. Υπουργέ, είναι επικρατέστερο αυτό του Φώτη Κουβέλη; Ακολουθούν και το όνομα του κ. Μεϊμαράκη το ακούσαμε από τον κ. Ψυχάρη και το όνομα ακόμη της Μαρίας Δαμανάκη.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Εγώ δεν θα μπω σε αυτή τη λογική. Δεν είναι ώρα γι′ αυτό. Είναι ώρα να συμφωνήσουμε, ότι η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας δεν είναι αφορμή, για να μην κάνουμε εκλογές ή για να κάνουμε εκλογές, δηλαδή για να συγκεντρώσουμε 180 ή να συγκεντρώσουμε 121. Και η μία λογική και η άλλη λογική είναι λάθος. Η Ελλάδα έχει ανάγκη σήμερα από ένα νέο σχέδιο, το οποίο θα δρομολογήσει τη νέα περίοδο. Αυτός είναι ο ρόλος, αυτή είναι η αποστολή και αυτή είναι η ανάγκη που έχει η Ελλάδα, για το ΠΑΣΟΚ.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Θέλω να σας ευχαριστώ θερμά που ήσασταν σήμερα κοντά μας κ. Υπουργέ σε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Να είστε καλά.
Α. ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ: Καλή σας ημέρα.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ευχαριστώ πολύ.