Η Πελοπόννησος αποκτά τις υποδομές που της αξίζουν

Τη Γέφυρα Τσακώνας επισκέφθηκε την Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2014,  ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, όπου και ενημερώθηκε για την πορεία εκτέλεσης του έργου, που αποτελεί το τελευταίο ανολοκλήρωτο κομμάτι του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη – Καλαμάτα.

Πρόκειται για μια τοξωτή γέφυρα μήκους 400 μέτρων  για την γεφύρωση της περιοχής της μεγάλης κατολίσθησης του 2003, ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας, τόσο ως προς την θεμελίωση, όσο και ως προς την ανωδομή, που σχεδιάστηκε και υλοποιείται από Έλληνες μηχανικούς και τεχνίτες.

Σε δηλώσεις του, ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, τόνισε: 

Στη θέση της καταστροφικής διαδικασίας, που συντελέστηκε εδώ πριν πολλά χρόνια λόγω κακοτεχνιών, συντελείται σήμερα ένα μεγάλο επίτευγμα της μηχανικής.

Ένα σπουδαίο έργο, το οποίο κατασκευάζουν Έλληνες μελετητές και κατασκευαστές, Έλληνες επιστήμονες, μηχανικοί και νομίζω, ότι γι’ αυτό χρειάζονται συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. Προσπαθούμε κάθε μέρα όλο και περισσότερο, να δώσουμε στους Έλληνες πολίτες ασφαλείς δρόμους. Να δώσουμε στους νέους Έλληνες επιστήμονες δουλειές. Μέσα από αυτά τα έργα δημιουργούνται χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και ταυτόχρονα προστιθέμενη αξία στις περιοχές, που αναπτύσσονται τουριστικά. Στη Μεσσηνία για παράδειγμα, καταγράφεται πλέον κάθε χρόνο  με γεωμετρική πρόοδο, αύξηση στον τουρισμό. Οι υποδομές της βελτιώνονται συνεχώς και πιστεύω, ότι μαζί με τη Μεσσηνία, η Αρκαδία, η Λακωνία και όλοι οι νομοί της Πελοποννήσου θα αποκτήσουν αυτό που τους αξίζει. Υποδομές, οι οποίες θα είναι ικανές να φιλοξενήσουν τουρισμό και αγροτική ανάπτυξη με εξαγωγές. Είμαι βέβαιος, ότι οι πολίτες της Πελοποννήσου και της Ελλάδας αυτές τις μεγάλες υποδομές θα τις αξιοποιήσουν προς όφελος τους και προς όφελος των παιδιών τους».

Η γέφυρα Τσακώνας, μέγιστου ελεύθερου ανοίγματος 300μ., είναι η δεύτερη στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως. Αποτελείται από δύο ακρόβαθρα και ένα μεσόβαθρο. Το άνοιγμα των 300μ. γεφυρώνεται εν μέρει (40μ.) με προεντεταμένο φορέα και το υπόλοιπο του ανοίγματος (260μ.) καλύπτεται με 2 χαλύβδινα τόξα από τα οποία αναρτάται το σύμμεικτο κατάστρωμα της γέφυρας. Η Γέφυρα Τσακώνας, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το 2008, θα κοστίσει συνολικά περίπου 19 εκατ. ευρώ και  αναμένεται να παραδοθεί στην  κυκλοφορία στο τέλος του 2014.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ επισκέφθηκε και τη βιομηχανική ζώνη Μελιγαλά, όπου εξετάστηκε το αίτημα της Περιφέρειας και των τοπικών αρχών για τη δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στον αυτοκινητόδρομο, που θα εξυπηρετούσε την ευρύτερη περιοχή και τον αρχαιολογικό χώρο της Μεσσήνης. Στη συνέχεια επιθεώρησε τον υπό ολοκλήρωση νέο αυτοκινητόδρομο  «Λεύκτρο – Σπάρτη», μήκους 47χλμ. όπου το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου αγγίζει το 90% και σε δηλώσεις του επεσήμανε: «Διανύσαμε το δρόμο από το Λεύκτρο μέχρι τη Σπάρτη, έναν καταπληκτικό δρόμο, ανάμεσα στον Ταΰγετο και τον Πάρνωνα, που περνάει παράλληλα από την αρχαία, κλασσική οδό, την οποία χρησιμοποιούσαν οι πρόγονοι μας, οι Σπαρτιάτες. Έναν δρόμο, που μικραίνει την απόσταση μεταξύ Αθήνας, Τρίπολης, Καλαμάτας και Σπάρτης. Θα παραδώσουμε λοιπόν ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο στην Πελοπόννησο, το οποίο θα αξιοποιηθεί τα επόμενα χρόνια στην περιοχή της Λακωνίας, με την τεράστια τουριστική ζήτηση. Το έργο είμαι βέβαιος, ότι σε λίγους μήνες θα παραδοθεί στην κυκλοφορία, γιατί ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες, προκειμένου να φέρουμε στη Βουλή τη νέα αναθεωρημένη σύμβαση. Παράλληλα, η περιφέρεια Πελοποννήσου πραγματοποιεί πολύ σημαντικά έργα και συνεπώς, είναι μια καλή στιγμή για τη Λακωνία».