«Να κάνουμε πολιτική δουλεύοντας και όχι δηλώνοντας»

Αποσπάσματα συνέντευξης υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ Μ. Χρυσοχοΐδη στους Β. Χιώτη και Ν. Παπαδόπουλο, ΒΗΜΑFM 99,5

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Έγινε μια προσπάθεια, όπου ικανοποιήθηκαν καταρχήν κάποιοι όροι, που είχε θέσει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, δηλαδή να μειωθεί η κρατική επιδότηση προς τις εταιρείες της αστικής συγκοινωνίας της Αθήνας και μετά κ. Παπαδόπουλε άρχισε μια προσπάθεια νοικοκυρέματος.

Μειώθηκαν τα κόστη, καταπολεμήθηκε η εισιτηριοδιαφυγή και φτάσαμε στο σημείο αντί για απολύσεις που έπρεπε να κάνουμε, κάνουμε ήδη προσλήψεις και θα κάνουμε και άλλες και αντί να κάνουμε αύξηση 40 λεπτά το εισιτήριο κάναμε τη μείωση.

Αυτές οι κάρτες λοιπόν των 20 ευρώ καταργούνται. Πόσοι είχαν κάρτες των 20 ευρώ, που γίνονται 30; Είναι περίπου το 12% των επιβατών. Άρα λοιπόν, αφορά ένα πολύ μικρό μέρος του επιβατικού κοινού. Σε ένα χρόνο περίπου από σήμερα, όταν πια θα έχει γίνει και η τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο και θα καταπολεμηθεί πλήρως η εισιτηριοδιαφυγή, γιατί θα είναι απαγορευτική πλέον η διαδικασία αυτή που ακολουθείται σήμερα της παράνομης εισόδου  στα μέσα, τότε θα λυθεί και εκεί το πρόβλημα. Αλλά για το 10-12%, να ανατρέπουμε μια ολόκληρη πολιτική, που οδηγεί έναν πολίτη με 1 ευρώ την ημέρα, ακόμη πια και τον άνεργο, να μπορεί ασκεί το ύψιστο δικαίωμα να μετακινείται, αυτό είναι μικροψυχία.

Έχω πάρα πολύ μεγάλη εμπειρία και θα έλεγα, ότι είμαι φορτωμένος με ένα έργο, το οποίο πραγματοποίησα. Συνεπώς, δεν θέλω λαϊκίζω και να φανεί, ότι κάνω το παλικάρι ή προσπαθώ να αποποιηθώ των ευθυνών μου. Εάν πρόκειται να κάνουμε απολύσεις, γιατί όλη αυτή η ιστορία θέλω να σας πω γίνεται για 2.000 άτομα σε 700.000 υπαλλήλους. Εννοώ, ότι όλη αυτή η συζήτηση  είναι προσχηματική, δεν έχει κανένα νόημα. Η μία συζήτηση έχει νόημα. Θα αλλάξουμε το Δημόσιο ναι ή όχι;

 

Β. ΧΙΩΤΗΣ: Εσείς λέτε, ότι στο δικό σας τομέα ό,τι απολύσεις ήταν να γίνουν έγιναν. Από εδώ και πέρα μόνο αναδιάρθρωση χωρεί, εξυγίανση και νοικοκύρεμα, αλλά όχι απολύσεις.

 

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι δεν λέω αυτό. Λέω, ότι εάν υπάρχουν τεκμηριωμένα, τεκμηριωμένα επαναλαμβάνω, γιατί είμαστε ένα πολύ μεγάλο Υπουργείο, κάπου υπάλληλοι που περισσεύουν, διότι δεν χρειάζονται, τότε πρέπει να κάνουμε μια ανασύνταξη, ούτως ώστε να τους πάρουμε να τους πάμε κάπου αλλού ή να τους απολύσουμε, εν πάση περιπτώσει.

 

Β. ΧΙΩΤΗΣ: Αυτό ποιος θα το κρίνει; Εσείς δεν θα το κρίνετε; Εσείς είστε ο αρμόδιος.

 

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι εγώ, θα το κρίνουν κάποιοι, οι οποίοι πρέπει να κάνουν αυτή τη δουλειά, κάποιοι ειδικοί εννοώ. Διότι και αυτά που γίνονται μέχρι τώρα και οι αξιολογήσεις δυστυχώς είναι προσχηματικές και δεν γίνονται σωστά. Πρέπει να καθίσουμε κάτω ο καθένας στο Υπουργείο του και όλη μαζί η κυβέρνηση και να δούμε με ποιόν τρόπο θα ανασυντάξουμε το Δημόσιο. Το να συζητάμε για 2.000 απολύσεις μέσα σε 700.000 και εκεί να κρίνεται, εάν είμαστε μεταρρυθμιστές ή όχι είναι λάθος. Να κάνουμε πολιτική αυτή τη στιγμή, δουλεύοντας και όχι δηλώνοντας πρώτα πρώτα.

 

Οι απολύσεις είναι σαν τα χαράτσια και τις οριζόντιες περικοπές. Όπου δεν υπάρχει πολιτική, υπάρχουν απολύσεις. Λοιπόν, θα φτιάξουμε πολιτική ναι ή όχι; Γιατί κι αυτό, ότι έχουμε δεσμευτεί απέναντι στους δανειστές μας, έτσι, επειδή δεν κάνουμε αλλαγές, επειδή δεν είμαστε σοβαροί, επειδή δεν κάνουμε μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο, επειδή δεν θέλουμε να κάνουμε μια ουσιαστική δουλειά, να διώχνουμε κόσμο, αυτό είναι φρικαλέο. Δεν πρέπει να το επαναλάβουμε. Δεν φταίνε οι δανειστές μας. Οι δανειστές μας από μένα ήθελαν να αυξήσω τα εισιτήρια και να διώξω κόσμο. Εγώ έκανα το αντίθετο και συμφώνησαν κι αυτοί. Άρα, λοιπόν, δεν είναι εκεί το θέμα, δεν είναι σωστή πολιτική αυτή. Έχουμε δεσμευτεί απέναντι στους δανειστές μας. Τι πάει να πει αυτό; Αυτό που θέλουν οι δανειστές μας, είναι να μειώσουμε τα κόστη και να φτιάξουμε ένα καλό Δημόσιο. Ε, γιατί δεν το κάνουμε λοιπόν;

 

Ν. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Τα μεγάλα έργα πως πάνε κ. υπουργέ; Πείτε μας, γιατί δεν τα παρακολουθούμε από κοντά.

 

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Πάνε εξαιρετικά. Αυτή τη στιγμή, όσοι περνάνε δίπλα ή είναι κοντά στα έργα, βλέπουν πραγματικά με ποιόν τρόπο τα έργα έχουν δημιουργήσει μια τεράστια, εκρηκτική ανάπτυξη στις περιοχές αυτές και θα μας δώσουν 1,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Τα  Τέμπη ελπίζω το πολύ σε ένα χρόνο από σήμερα (να δοθούν σε κυκλοφορία). Έχει τελειώσει η διαδικασία των σηράγγων, είναι έτοιμες οι σήραγγες, είναι μάλιστα και ασφαλτοστρωμένες. Αυτή τη στιγμή γίνονται κάποιες ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες. Πιστεύω, ότι σε ένα χρόνο από σήμερα θα κυκλοφορούμε. Όπως επίσης, θα κυκλοφορούμε πλήρως στον ΠΑΘΕ, στο σημείο της Λαμίας και της Στυλίδας σε ένα χρόνο και σε ενάμιση το αργότερο χρόνο στην Ολυμπία και Ιόνια Οδό. Για πρώτη φορά θα έχουμε ένα δρόμο από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα, ο οποίος θα είναι πλήρης αυτοκινητόδρομος. Θα έχουμε και δύο σήραγγες στο σημείο εκείνο μετά το Αντίρριο, εκεί όπου υπάρχουν εκείνες οι δύσκολες και τεράστιες στροφές. Πραγματικά γίνεται ένα θαύμα και είμαι περήφανος γι’ αυτό.

 

Β. ΧΙΩΤΗΣ: Με αυτή την καρμανιόλα της Πάτρας κ. υπουργέ τι θα γίνει;

 

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Είναι και αυτός ο δρόμος μέσα στο πρόγραμμα και ήδη εκτελείται με πολύ υψηλούς ρυθμούς. Τους επόμενους μήνες θα μας παραδοθούν κάποια πρώτα κομμάτια που θα κυκλοφορήσουμε. Ταυτόχρονα, δίπλα ακριβώς και παράλληλα εκτελείται και το σιδηροδρομικό έργο Κόρινθος – Πάτρα, ο καινούργιος σιδηρόδρομος. Επίσης, σε λίγες ημέρες, σε περίπου 10 ημέρες θα δημοπρατήσουμε το υπόλοιπο τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, τα 70 χιλιόμετρα, που δεν ήταν ενταγμένα στην παραχώρηση και αυτά μέχρι το τέλος του 2015 θα είναι έτοιμα.