Λειτουργικό το αεροδρόμιο Χανίων απορροφά τις αυξανόμενες δραστηριότητες

Απάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτού Χανίων της Νέας Δημοκρατίας Χρ. Μαρκογιαννάκη, σχετικά με τις ελλείψεις και τις ανεπάρκειες που προέκυψαν κατά την εκτέλεση του έργου επέκτασης του αερολιμένα Χανίων

 

 

Ο κ. Μαρκογιαννάκης εκφράζει την αγωνία του με την ερώτηση για το ζήτημα της κατασκευής συμπληρωματικών εργασιών και βελτίωσης συνολικά του Αεροδρομίου των Χανίων. Είναι ένα αεροδρόμιο, το οποίο είχε μια σημαντική αύξηση σε κίνηση πέρυσι, της τάξεως του 25%. Φέτος κύριε συνάδελφε, πρέπει να σας πω, ότι είναι πολύ μεγαλύτερη η αύξηση, φθάνει περίπου το 35%, που σημαίνει, ότι είναι ένα εξελισσόμενο αεροδρόμιο. Αυτό πρέπει να μας κάνει όλους ευτυχείς, ότι δηλαδή

ο τουρισμός στην περιοχή των Χανίων, της Δυτικής Κρήτης, αυξάνεται σημαντικά και θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη, την αύξηση του εισοδήματος και την αύξηση της απασχόλησης.

Έχουμε ένα έργο 110 εκατομμυρίων ευρώ. Συμβασιοποιήθηκε το 2013 και η μελέτη του επικαιροποιήθηκε το 2011. Έχουμε λοιπόν, μία σειρά από ζητήματα, τα οποία και εσείς επισημαίνετε. Οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών λένε, ότι έχουν προβλεφθεί σχεδιασμοί για ώρα αιχμής μέχρι το 2035. Επειδή  όμως, αντιλαμβάνομαι και υποθέτω, ότι, εκφράζοντας την αγωνία σας, έχετε συζητήσει και με τους αρμοδίους τοπικούς παράγοντες, σας διαβεβαιώνω, ότι θα κοιτάξω άμεσα με τις τεχνικές υπηρεσίες, αν οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή, παρουσιάζουν πράγματι προβλήματα ως προς τη χωρητικότητα και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης, με βάση τις μέγιστες αποδόσεις που θα μπορούσε να έχει το Αεροδρόμιο το επόμενο χρονικό διάστημα.

Αν από μια καλή, ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη προκύψει -τώρα που είναι ζεστό το θέμα και είναι σε κατασκευή το έργο- ανάγκη συμπληρωματικών εργασιών, σας διαβεβαιώνω, ότι αυτές οι εργασίες θα γίνουν. Εύχομαι πραγματικά, να χρειάζεται να κάνουμε παραπάνω εργασίες, προκειμένου να χωρέσουν οι λειτουργίες του Αεροδρομίου με την αυξανόμενη δραστηριότητα που παρουσιάζει.

Έχουμε ένα πρόβλημα, το ραντάρ, όπως είπατε. Το ραντάρ μπήκε στο πρόγραμμα προμηθειών, κύριε συνάδελφε –όπως είχα υποσχεθεί εδώ στη Βουλή πριν από πολύ καιρό σε μια ερώτηση που μου έγινε- με κόστος 1.250.000 ευρώ. Μπήκε στο πρόγραμμα προμηθειών και ξεκινάμε την προμήθειά του, έτσι ώστε πολύ γρήγορα να γίνει το Αεροδρόμιο απόλυτα σύγχρονο και να έχουμε σύγχρονο σύστημα αεροναυτιλίας το οποίο θα υπηρετεί τις ανάγκες ασφαλείας πτήσεων στην περιοχή.

Επίσης, θέλω να σας πω ότι προβλέπεται και επέκταση του Αεροδρομίου, του χώρου στάθμευσης από οκτώ σε δεκατέσσερα αεροπλάνα. Ήταν έξι οι θέσεις, έγιναν οκτώ και θα γίνουν δεκατέσσερις με προβλέψεις για απαλλοτριώσεις οικοπέδων.

 

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ: Να τονίσω και πάλι σε ό,τι αφορά την ουσία της ερώτησης του συναδέλφου κ. Μαρκογιαννάκη, θα πράξω ό,τι είναι δυνατόν μαζί με τις υπηρεσίες, ούτως ώστε, εάν το master plan του Αεροδρομίου έχει ελλείψεις ως προς την αντιμετώπιση των αυξανόμενων δραστηριοτήτων του Αεροδρομίου, να αντιμετωπιστούν, άμεσα στο πλαίσιο της εργολαβίας η οποία έχει εδώ και περίπου έναν χρόνο εξελιχθεί. Είμαι βέβαιος, ότι θα αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα, προκειμένου να καταστεί το Αεροδρόμιο περαιτέρω λειτουργικό και να μπορέσει να απορροφήσει τις αυξανόμενες δραστηριότητες.

Σε ό,τι αφορά την παραχώρηση θέλω να σας πω, ότι ο παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να αυξάνει τη δραστηριότητα του αεροδρομίου και να είναι ελκυστικό, διαφορετικά δεν θα έχει τα αναγκαία κέρδη για τους μετόχους του. Συνεπώς, πιστεύω, ότι η παραχώρηση θα δώσει κίνητρα περαιτέρω προσέλκυσης επισκεπτών και πτήσεων στο αεροδρόμιο των Χανίων και στην ευρύτερη βεβαίως περιοχή.

Κύριε συνάδελφε, θέλω να σας πω το εξής: Φέτος, με βάση έναν πρώτο προγραμματισμό που υπάρχει, έχουμε, όπως σας είπα, στο αεροδρόμιο Χανίων μία αύξηση για τις αναμενόμενες πτήσεις της τάξης του 35% και πλέον. Στο υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου η αύξηση αυτή είναι πολύ μικρή εξαιτίας της χωρητικότητας. Η χωρητικότητα του αεροδρομίου του Ηρακλείου, όπως ξέρετε, είναι κάτι παραπάνω από οριακή. Πιστεύω, ότι πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν και τα νέα για το Καστέλι. Και τότε, θα υπάρχει ένα αεροδρόμιο, το οποίο θα είναι βεβαίως πολύ μεγάλο, αλλά προφανώς το αεροδρόμιο Χανίων θα είναι ανταγωνιστικό. Αυτό πρέπει να κάνουμε, να δίνουμε δυνατότητες εναλλακτικές και στις εταιρείες και στους ανθρώπους ώστε να έχουν ανταγωνιστικές δραστηριότητες, τέτοιες που να προσελκύουν περαιτέρω επισκέπτες.