Το ζήτημα της χρήσης του ελληνικού εναέριου χώρου αποτελεί εθνική περιουσία

Δευτερολογία Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις»

Ξεκινώντας από το ζήτημα της Αρχής Συντονισμού Πτήσεων, επαναλαμβάνω ότι δεν πρωτοτυπούμε, αλλά κάνουμε μια ρύθμιση και είναι χρήσιμο να είμαστε εναρμονισμένοι με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Διότι το ζήτημα των πτήσεων συνολικά και της χρήσης του ελληνικού εναέριου χώρου αποτελεί ουσιαστικά εθνική περιουσία και πρέπει να την προστατεύσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με τον αντικειμενικότερο τρόπο στα μάτια των τρίτων, ώστε να ασκούμε μια πολιτική χρήσης του εναέριου χώρου και των αεροδρομίων μας, που να είναι επ’ ωφελεία του εθνικού και του δημόσιου συμφέροντος.

Δεύτερον, θα ήθελα να τονίσω ότι το άρθρο 16, στο οποίο αναφερθήκατε όλοι σας και σωστά, είναι μια πρώτη δική μου αγωνία. Είναι η τρίτη φορά που επιχειρώ να φέρω το άρθρο αυτό. Υπάρχουν μια σειρά από ζητήματα ερμηνείας στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και αυτό που θα κάνω είναι να φέρω μια τροπολογία, η οποία θα λύνει το πρόβλημα σε συνεννόηση με το Γενικό Λογιστήριο ώστε να επιλύσουμε ένα ζήτημα που έχει να κάνει με κάτι στοιχειώδες, τη λειτουργία των εταιρειών του ΟΣΕ.

Τρίτον, σχετικά με τα ζητήματα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, θα ήθελα να σας πω ότι συμφωνώ απόλυτα και ταυτίζομαι με την τοποθέτηση του κ. Καλογιάννη, η οποία έθεσε κάτι πάρα πολύ απλό, αλλά ταυτόχρονα κρίσιμο και σοβαρό. Δηλαδή, ότι πρέπει να δούμε τα ζητήματα που έχουν σχέση με τα έσοδα του ΤΕΕ, το οποίο αυτή τη στιγμή κινδυνεύει να κλείσει – και αυτό πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας – λόγω εσόδων. Επομένως, πρέπει να δημιουργήσουμε κάποιες πηγές εσόδων.

Επίσης, υπάρχει το ζήτημα των αναλυτικών τιμολογίων και της αναθεώρησης των τιμών. Θα μπορούσε πραγματικά το Τεχνικό Επιμελητήριο να αναλάβει ως ανεξάρτητος φορέας και σύμβουλος του δημόσιου, τη λειτουργία μιας τέτοιας ανεξάρτητης – κατά κάποιο τρόπο – δραστηριότητας που θα καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί η αγορά των δημοσίων έργων τα επόμενα χρόνια, αφού η πολιτική και ο νόμος που υπάρχει σήμερα είναι του 1980. Ακόμη, πράγματι είναι σωστές οι επιφυλάξεις για το θέμα των μητρώων και του ρόλου που καλείται να παίξει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων. Συνεπώς, τα κρατάμε όλα αυτά τα άρθρα που έχουν σχέση με το ΤΕΕ, θα τα συζητήσουμε στην Ολομέλεια προκειμένου να βρούμε όλοι μαζί τη χρυσή τομή και θα ήθελα από όλους τις απόψεις σας.

Επιφυλάσσομαι λοιπόν, σε σχέση με αυτά τα άρθρα, να συνδιαμορφώσουμε όλες εκείνες τις διατάξεις, ούτως ώστε να υπάρξει ισορροπία, βιωσιμότητα του ΤΕΕ και ταυτόχρονα να μην υπάρξουν ευθείες παραβιάσεις, είτε του Συντάγματος, είτε συμφερόντων – με την καλή έννοια – άλλων φορέων.

Αλλά σε καμιά περίπτωση εδώ δεν πρέπει να δεχόμαστε ή να είμαστε αντικείμενα πίεσης από κάποιους φορείς οι οποίοι κάθε φορά που πάει να γίνει κάτι προβάλλονται με απολύτως κλαδικά συμφέροντα, μην πω συντεχνιακά, τα οποία όμως δεν έχουν να κάνουν με το Δημόσιο Συμφέρον.

Δηλαδή, δεν μπορεί να είμαστε « και με το χωροφύλαξ και με τον  αστυφύλαξ », πρέπει να πάρουμε θέση σε ορισμένα πράγματα.

Με αυτές λοιπόν τις επιφυλάξεις και με αυτές τις επισημάνσεις κρατάμε τα άρθρα αυτά, κύριε Πρόεδρε, για να τα πάμε στην Ολομέλεια να τα συζητήσουμε, αφού θα έχουμε και την Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής, σε ότι αφορά τα ζητήματα της Συνταγματικότητας κ.τ.λ..

Σε ότι αφορά το ζήτημα των αεροδρομίων συνολικότερα, ξέρετε ότι μια σειρά από αεροδρόμια θα ιδιωτικοποιηθούν και ήδη υπάρχει ένας διαγωνισμός ο οποίος είναι σε εξέλιξη. Από εκεί και πέρα υπάρχουν είκοσι δύο αεροδρόμια τα οποία θα παραμείνουν στην κυριότητα του Κράτους και θα είναι αντικείμενο διαχείρισης από μια Δημόσια Εταιρία, από έναν Δημόσιο Φορέα. Υπάρχουν ορισμένα αεροδρόμια, τα οποία πραγματικά χρειάζονται ανάπτυξη στο επόμενο χρονικό διάστημα, έπρεπε μάλλον να είχε γίνει ήδη, να σας πω για παράδειγμα το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, το οποίο είναι πέμπτο ή έκτο αεροδρόμιο της χώρας και δυστυχώς οι υποδομές του – όπως για παράδειγμα ο αεροσταθμός – είναι παμπάλαιες και ακατάλληλες για να διαχειριστούν το πλήθος ανθρώπων που έρχεται.

Να σας πω και άλλα αεροδρόμια, όπως για παράδειγμα της Κω, που είναι από τα πολύ μεγάλα αεροδρόμια της χώρας. Δεν αναφέρομαι σε αυτό του Ηρακλείου, γιατί είναι το δεύτερο αεροδρόμιο μας και αυτή τη στιγμή δέχεται 6 εκατ. επιβάτες σε συνθήκες ακατάλληλες, αλλά εν πάση περιπτώσει εκεί προχωρούμε με την διαδικασία του Καστελιού. Σε κάθε περίπτωση, επειδή ετέθη ως θέμα από τον κ. Πετράκο το ζήτημα της Καλαμάτας, δεν είναι πρόβλημα εξασφάλισης πόρων, κύριε Πετράκο. Από μια πρώτη έρευνα που έκανα μπορώ να εξασφαλίσω τους πόρους. Αυτό που προκύπτει ως πρόβλημα είναι οι μελέτες, οι οποίες πρέπει γρήγορα να ωριμάσουν. Ξέρω ότι δεν είναι έτοιμη (η μελέτη) και έδωσα εντολή στην ΥΠΑ, πολύ γρήγορα, ακόμη και αν δεν μπορεί η ίδια, να αναθέσουν μια μελέτη. Δεν είναι μεγάλη η δαπάνη προκειμένου να ξεκινήσουμε την κατασκευή του έργου στις αρχές του 2014.

Τα υπόλοιπα θέματα δεν είμαι έτοιμος ακόμα να σας τα απαντήσω διότι ξέρετε τα θέματα του ΓΕΕΘΑ θέλουν ένα σχετικό χρόνο για να ωριμάσουν, αλλά αυτό που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι ότι το θέμα της επέκτασης και της διαμόρφωσης του χώρου του πάρκινγκ, είναι ένα ζήτημα το οποίο θα κινηθεί άμεσα, ταχύτατα και ελπίζω ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα έχουμε τις μελέτες και θα σας ενημερώσω και πάλι.

Ευχαριστώ.