“Να επαναφέρουμε στην ελληνική οικονομία τη δημιουργία, την παραγωγή, την εξωστρέφεια, την ανταγωνιστικότητα”

 

Χαιρετισμός Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην ημερίδα για την εφοδιαστική αλυσίδα (LOGISTICS) στην Ελλάδα:”Unlocking Growth Potential through Regulatory Reform and Complementary Measures”

Καλή σας μέρα, σας καλωσορίζουμε κάθε έναν από σας κυρίες και κύριοι στην πατρίδα μας.

Θέλω, κάνοντας αυτό το μικρό χαιρετισμό, να σας μεταφέρω ένα προσωπικό μου βίωμα. Είμαι παιδί μιας γενιάς, που γνώριζε πολύ καλά τί σημαίνει ανάπτυξη, παραγωγή και εξωστρέφεια. Είμαι παιδί μιας γενιάς, που γνώριζε πολύ καλά πόσο περήφανοι ήταν οι γονείς του και το περιβάλλον του, όταν παρήγαγαν και μάλιστα παρήγαγαν προϊόντα επώνυμα και ισχυρά, παρόντα εκείνη την εποχή στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Είμαι παιδί μιας γενιάς, που είδε χιλιάδες φορτηγά και βαγόνια να μεταφέρουν ανταγωνιστικά προϊόντα στις αγορές όλου του κόσμου.

Είμαι όμως και πολιτικός, που είδε κι έζησε την κατάρρευση αυτού του οικοδομήματος, εξαιτίας των μεγάλων αλλαγών, που συνέβησαν στον κόσμο και εξαιτίας των πολιτικών, που οδήγησαν σε έλλειμμα ανταγωνιστικότητας.

Το αναφέρω στην εισαγωγή μου, για να καταδείξω, ότι, εάν δεν επαναφέρουμε στην ελληνική κοινωνία και στην ελληνική οικονομία το στοιχείο της δημιουργίας, της παραγωγής, της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας, ως κυρίαρχες αξίες, τότε θα συνεχίζουμε μέσα στην κρίση να κόβουμε εισοδήματα, μισθούς και συντάξεις, αλλά αναποτελεσματικά.

Θα συμφωνήσουμε όλοι, ότι αυτή η πολιτική δεν έχει πια κανένα αποτέλεσμα, αν συνεχιστεί. Αν δεν επικεντρώσουμε όλη την προσπάθειά μας στο να καταστήσουμε την οικονομία μας ανταγωνιστική, την Ελλάδα κέντρο εμπορευματικών μεταφορών, δεν θα έχουμε αποτελέσματα. Κατ΄ αυτήν την έννοια, έχει μεγάλη αξία η Επιτροπή, που σύστησε ο κ. Χατζηδάκης πριν αρκετό καιρό. Ήταν από τα πρώτα ζητήματα, για τα οποία με ενημέρωσε ο ίδιος, όταν παρέλαβα το Υπουργείο ως διάδοχός του, σε ό,τι αφορά  στις μεταφορές και τις υποδομές. Η Επιτροπή συνεχίζει τη δουλειά της με επικεφαλής τον κ. Ζηλιασκόπουλο, εσάς όλους συμμετέχοντες και βοηθό – αξιολογητή την Παγκόσμια Τράπεζα.

Εμείς έχουμε να κάνουμε δύο πράγματα εδώ: Το ένα είναι να ολοκληρώσουμε τις υποδομές. Θέλω να σας πω, ότι αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη φάση εφαρμογής ενός σχεδίου ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας. Πιστεύω, ότι σε τρία χρόνια από σήμερα θα έχει ολοκληρωθεί η κεντρική σιδηροδρομική γραμμή και θα έχει ηλεκτροδοτηθεί. Θα συνδέεται έτσι η Ελλάδα με ηλεκτροκίνητη γραμμή με την Ευρώπη.

Προχωράμε στη συνένωση και σύνδεση των σιδηροδρομικών μας γραμμών με τα βασικά λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, όλα τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια, έτσι ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση των επιχειρήσεων με τους μεγάλους εμπορευματικούς λιμενικούς σταθμούς της χώρας.

Πρόσφατα, ψηφίσαμε διάταξη, όπου δίνουμε τη δυνατότητα σε μεγάλες επιχειρήσεις, που θέλουν να συνδεθούν με τις σιδηροδρομικές γραμμές της χώρας, να προβαίνουν  δηλαδή στη δημιουργία υποδομής, προκειμένου να καταστεί η σύνδεση δυνατή.

Ολοκληρώνουμε αυτές τις μέρες και πάμε στη Βουλή τις συμβάσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη, τον Ε65, την κεντρική δηλαδή οδό της χώρας, το τμήμα της Ιόνιας Οδού από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα.

Έτσι, η χώρα πλέον, μέχρι το τέλος του 2015, σε δυο χρόνια από σήμερα, θα έχει αποκτήσει ένα πλήρες, ολοκληρωμένο, σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Μαζί με την Εγνατία θα αποτελούν χρήσιμα και κρίσιμα εργαλεία για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Σε λίγους μήνες, όπως ακούσατε προηγουμένως από τον κ. Χατζηδάκη, ολοκληρώνεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Είναι μια κρίσιμη διαδικασία, διότι θα αυξήσει σημαντικά την προστιθέμενη αξία στην οικονομία, που μπορούν να δώσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ήδη φέτος, με την αύξηση του τουρισμού, υπήρξε πολύ σημαντική συμβολή τους στη δημιουργία πλεονάσματος στην ελληνική οικονομία.

Επίσης, προχωρά η ιδιωτικοποίηση ορισμένων μεγάλων λιμανιών, όπως είναι της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, τα οποία μπαίνουν μπροστά. Πολύ σύντομα θα προχωρήσει και η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στο νέο επενδυτή, να κάνει μεγαλύτερες επενδύσεις και να αυξήσει τη δυνατότητα της εμπορευματικής μεταφοράς στο εσωτερικό, αλλά κυρίως στο εξωτερικό.

Υπάρχουν μεγάλες εμπορικές συμφωνίες, όπως ξέρετε, όπως είναι η συμφωνία της Hewlett Packard με την Cosco, η οποία εξελίσσεται και η οποία θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες σε όγκο συμφωνίες, που έχει γίνει στο ευρωπαϊκό πεδίο.

Μέχρι το 2020, ο Πειραιάς θα έχει τα μεγέθη του Ρότερνταμ και να σκεφθούμε, ότι το 2008, λίγο πριν την ιδιωτικοποίηση μέρους του ΟΛΠ, ο Πειραιάς εκπροσωπούσε 15 χιλιάδες το χρόνο container και σήμερα έχουμε 2 χιλιάδες τη μέρα και το 2020 θα έχουμε 10 χιλιάδες τη μέρα, όσα έχει σήμερα το Ρότερνταμ.

Αυτά είναι τα μεγέθη, για τα οποία μιλάμε, για τις δυνατότητες της χώρας. Μια χώρα, η οποία θέλω να πω στους ξένους προσκεκλημένους μας, μετά από μία πενταετή σχεδόν περιπέτεια, επανέρχεται στο δρόμο του πλεονάσματος. Είναι η πρώτη χρονιά, που θα έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα. Μια χώρα, η οποία υπέστη εξαιρετικά βαρύτατες συνέπειες από την κρίση, αλλά και μια χώρα, που ο λαός της αποφάσισε να ξεπεράσει ενωμένος την κρίση.

Είναι σημαντικό, ότι σήμερα παρουσιάζεται η έκθεση αξιολόγησης της Παγκόσμιας Τράπεζας. Θα αποτελέσει αφορμή για να κάνετε μια συζήτηση εδώ εξαιρετικά χρήσιμη, ουσιαστική και να καταθέσετε κι εσείς τις προτάσεις σας, ούτως ώστε το επόμενο χρονικό διάστημα, πολύ σύντομα, να πάμε όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης σε ένα νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα καθορίσει το μελλοντικό πλαίσιο και το καθεστώς της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας.

Καλή επιτυχία λοιπόν και συγχαρητήρια σε όλους, όσοι συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. Ευχαριστώ πολύ.