Αναβαθμίζονται, δεν κλείνουν τα αεροδρόμια

Απάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Μ. Ιατρίδου σχετικά με το κλείσιμο έξι αεροδρομίων στα Δωδεκάνησα.

Θέλω να ξεκινήσω, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια και την αγωνία που εκφράζει η συνάδελφος για την τύχη της νησιωτικής Ελλάδας και των υποδομών της. Θα έλεγα, όμως, ότι η ρητορική μας πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτική.

Είπατε ότι πρέπει να ετοιμαζόμαστε για τα χειρότερα. Καθόλου χειρότερα.

Φέτος ο τουρισμός πήγε πάρα πολύ καλά : τα έσοδα στα νησιά είναι αυξημένα, η απασχόληση αυξήθηκε και τα συνολικά έσοδα των κατοίκων είναι καλύτερα. Άρα, δεν είναι χειρότερα τα πράγματα. Τα πράγματα πηγαίνουν προς το καλύτερο, όπως θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα πάνε καλύτερα σε ολόκληρη τη χώρα.

Το δεύτερο ζήτημα το οποίο θέλω να επισημάνω, είναι ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις διατυπώσεις μας, διότι άκουσα εδώ προηγουμένως -και διάβασα όλο το προηγούμενο διάστημα- ότι μία γερμανική εταιρεία υπαγορεύει στην Ελληνική Κυβέρνηση ποια αεροδρόμια θα κλείσουν.

Κατ’ αρχήν, ούτε γερμανική εταιρεία υπάρχει, ούτε εισήγηση, ούτε πρόταση. Απολύτως τίποτα! Υπήρξαν κάποια δημοσιεύματα σε κάποια περιφερειακά έντυπα κι αυτό έγινε είδηση. Ερχόμαστε τώρα και απαντάμε στη Βουλή για ανύπαρκτα προβλήματα. Δεν υπάρχει, λοιπόν, καμία εισήγηση στην Κυβέρνηση, δεν υπάρχει καμία εισήγηση στο ΤΑΙΠΕΔ, δεν υπάρχει καμία πρόταση από το ΤΑΙΠΕΔ προς οποιονδήποτε. Γιατί να κλείσουν τα αεροδρόμια; Γιατί να κλείσουμε τις υποδομές μας; Για ποιο λόγο; Θα κλείσουμε τις υποδομές μας οι οποίες αποδίδουν έσοδα στην ελληνική οικονομία, στον ελληνικό λαό; Δηλαδή, υπάρχουν πτήσεις στις περιοχές αυτές, ιδιαίτερα τα καλοκαίρια, με γεμάτα αεροπλάνα και θα πάμε να τα κλείσουμε; Αυτό είναι παραλογισμός.

Θέλω να πω ότι δεν υπάρχει αυτή η συνομωσιολογία που άκουσα. Δεν υφίσταται. Ούτε υφίσταται, επίσης, η άποψη ότι στόχος των δανειστών μας είναι να εκκενωθούν τα νησιά μας. Γιατί να εκκενωθούν τα νησιά μας; Για ποιο λόγο να τα εκκενώσουμε; Για λόγους κόστους; Για όνομα του Θεού!

Επίσης, θέλω να ενημερώσω την συνάδελφο, η οποία ξέρει πολύ καλά τα ζητήματα του τουρισμού και της αεροπλοΐας λόγω της καταγωγής της και της εκπροσώπησης της Δωδεκανήσου εδώ στη Βουλή, ότι το θέμα των υπερπτήσεων και των δικαιωμάτων των υπερπτήσεων της Ελλάδας είναι κρίσιμο ζήτημα όχι μόνο από οικονομικής άποψης, αλλά και από άλλη άποψη. Θέλω να σας πω ότι

μετά από χρόνια η Ελλάδα ξαναμπήκε δυναμικά στο παιχνίδι της διεκδίκησης. Κερδίσαμε έδαφος στο ζήτημα των υπερπτήσεων. Και η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η Υπηρεσία Αεροναυτιλίας αυτή τη στιγμή έχουν κερδίσει πολύ περισσότερα πράγματα σε σχέση με το παρελθόν.

Άρα, λοιπόν, κανένας δεν έθεσε ζήτημα αγοράς των υπερπτήσεων.

Αυτό για το οποίο θέλω να σας διαβεβαιώσω είναι ότι τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα και όχι χειρότερα. Τα πράγματα πηγαίνουν ολοένα και περισσότερο προς μια θετική κατεύθυνση. Η Ελλάδα δεν υφίσταται καμία πίεση σε σχέση με τις υποδομές της και σε σχέση με τα δικαιώματά της.

Επειδή –επαναλαμβάνω- αναγνωρίζω και αποδίδω απόλυτο σεβασμό στην ευαισθησία σας και επειδή εκπροσωπείτε ένα μέρος της νησιωτικής Ελλάδας, για το λόγο αυτό επιχείρησα να σας απαντήσω με ευθύ τρόπο, ότι δεν υπάρχουν τέτοιες προθέσεις από την πλευρά της Ελληνικής Κυβέρνησης. Δεν υπάρχουν ούτε εισηγήσεις, όπως δεν υπάρχουν, κυρία Πρόεδρε, τα φοβερά έγγραφα της Γερμανικής Πρεσβείας προς την Ελληνική Κυβέρνηση ή την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που ζητούν να αγοράσουν τις υπερπτήσεις μας.

Φαντάζει λίγο παράταιρο το γεγονός αφού η γερμανική αεροπλοΐα, η γερμανική, ουσιαστικά, αεροπορική βιομηχανία και η αεροπορική βιομηχανία της ευρύτερης Δυτικής Ευρώπης είναι τεράστια σε σχέση με τα δικά μας τα μεγέθη. Ας επανέλθουμε λίγο στην πραγματικότητα και να σας πω λοιπόν ότι:

Πρώτον, δεν υφίσταται κανένα έγγραφο, καμία εισήγηση και καμία πρόταση για κατάργηση και κλείσιμο αεροδρομίων. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, ούτε τέτοια πρόθεση.

Δεύτερον, τα αεροδρόμια τα οποία θα ιδιωτικοποιηθούν ξέρετε ότι είναι δύο ομάδες. Σε αυτά περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο της Ρόδου και πρόκειται πολύ σύντομα να προχωρήσουν αυτές οι διαδικασίες, ούτως ώστε να αναβαθμιστούν περαιτέρω τα αεροδρόμιά μας.

Τρίτον, τα αεροδρόμια τα οποία δεν θα ιδιωτικοποιηθούν, δεν θα παραχωρηθούν, θα ενταχθούν σε μία εταιρεία αξιοποίησης-συντήρησης. Οι πόροι για τα αεροδρόμια αυτά θα προέρχονται από την παρακράτηση αντί του σημερινού σπατόσημου και μία σειρά άλλων κρατήσεων από τα ιδιωτικά αεροδρόμια. Θα είναι κρατήσεις οι οποίες θα δίνονται για τη συντήρηση των αεροδρομίων και τη δημιουργία νέων επενδύσεων και βεβαίως, γι’ αυτό το οποίο εσείς τονίσατε προηγουμένως, για τις άγονες γραμμές, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα κάλυψης των νησιών που έχουν αεροδρόμια και ονομάζουμε άγονες γραμμές.

Τέλος, κυρία Πρόεδρε, σε ότι αφορά τις υπερπτήσεις, επαναλαμβάνω ότι δεν υφίσταται τέτοιο θέμα και σας παραπέμπω μάλιστα να δείτε τις τελευταίες εξελίξεις. Η Ελλάδα έχει ανέβει σημαντικά στην ευρωπαϊκή λίστα σε ότι αφορά την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των υπερπτήσεων. Ο διάδρομος μας, το FIR Αθηνών δηλαδή, έχει γίνει ένας πολύ ελκυστικός διάδρομος, διότι πραγματικά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η ελληνική αεροναυτιλιακή υπηρεσία και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας παρέχουν σημαντικό έργο, ούτως ώστε οι πτήσεις πάνω από την Ελλάδα να γίνονται με ασφάλεια και ταχύτητα.

Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.