Είμαι εδώ για να ξεμπλοκάρω τα έργα με τη συνδρομή όλων για το συμφέρον όλων.

Δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη  Χρυσοχοΐδη για το Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τη σημερινή σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη

«Οι υποδομές των μεταφορών είναι δίκτυα, είτε δρόμοι είτε τραίνα, είτε ψηφιακές συχνότητες, είναι δίκτυα.

Είναι κοινωνικά δίκτυα για να ενώνουν, να εξυπηρετούν, όχι για να ταλαιπωρούν. Για να διευκολύνουν όχι για να δυσκολεύουν την επικοινωνία και την κίνηση των πολιτών. Καθημερινά, σταθερά, απρόσκοπτα.

Σήμερα, στις συνθήκες της χώρας που όλοι γνωρίζουμε τα έργα των μεταφορών είναι και κάτι παραπάνω.

Δίνουν απασχόληση και φέρνουν ανάπτυξη. Θέσεις απασχόλησης για ανέργους και πόροι που περνούν στην πραγματική οικονομία.

Όταν οι εργασίες του Μετρό σταματούν 1000 οικογένειες μένουν χωρίς εισόδημα. Όταν ένας ανισόπεδος κόμβος καθυστερεί, 200 οικογένειες βιώνουν την ανασφάλεια της ανεργίας.

Απασχόληση κι ανάπτυξη δεν είναι απλώς στόχοι ενός Υπουργού ή μιας κυβέρνησης. Είναι πόθοι των Ελλήνων.

Κι η δουλειά του Υπουργού είναι να κάνει τα έργα να προχωρήσουν. Να ενώσει σε κοινό συμφέρον τα μέρη που διαφωνούν, να ξεπεράσει τις αγκυλώσεις γραφειοκρατίας, να βρει λύσεις.

Ήρθα εδώ για να ξεμπλοκάρω τα έργα. Με τη συνδρομή όλων. Για το συμφέρον όλων.

Στο σταθμό Βενιζέλου στο Μέτρο, οι διαφωνίες βόηθησαν στο να βρούμε καλή λύση. Γιατί όλοι έβαλαν τις ικανότητες και την ενέργεια τους να δουλέψουν για τον υπέρτερο κοινό στόχο. Τους συγχαίρω. Είναι παράδειγμα.

Μακάρι να γεμίσει η Ελλάδα από τέτοια παραδείγματα

Το Μετρό Θεσσαλονίκης

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, έργο ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης όσο και στους γειτονικούς Δήμους, συναντά πολλά προβλήματα κατά την υλοποίησή του. Αποτέλεσμα αυτών είναι η μεγάλη καθυστέρηση των εργασιών, η συνεχιζόμενη όχληση των περιοίκων των εργοταξίων και η απώλεια θέσεων εργασίας. Η σύμβαση υπογράφηκε την 7-4-2006 και είχε αρχική ημερομηνία περαίωσης 2-10-2012. Σήμερα σχεδόν ένα χρόνο μετά την αρχική ημερομηνία περαίωσης έχει κατασκευαστεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 73% των σηράγγων και έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού.

Ωστόσο σήμερα πολλά από τα τεχνικά εμπόδια του έργου έχουν ξεπεραστεί. Επίσης βρίσκεται σε καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της Αναδόχου Κοινοπραξίας.

Συνεπώς το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα.

Γνωρίζω ότι η κατασκευάστρια κοινοπραξία προβάλει οικονομικές διεκδικήσεις. Γνωρίζω επίσης ότι η επιβλέπουσα υπηρεσία τις περισσότερες εξ αυτών τις έχει απορρίψει.

Καταρτίστηκε και συμφωνήθηκε χρονοδιάγραμμα εργασιών για το επόμενο 6μηνο με στόχο αφενός μεν την επιτάχυνση των εργασιών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αφετέρου την ανακούφιση κατά το δυνατόν της πόλης από τα εργοτάξια. Το χρονοδιάγραμμα αυτό άρχισε ήδη να υλοποιείται και παρακολουθείται στενότατα από την Αττικό Μετρό.

Ταυτόχρονα έχω δώσει εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου της Σύμβασης.

Συνεπώς:

· Το έργο μπαίνει μπροστά, για να δουλέψουν οι εργαζόμενοι και να ανακουφιστεί η πόλη. Μέχρι τέλος του χρόνου ο αριθμός των απασχολουμένων θα ανέρχεται σε 900 άτομα. Πριν δύο μήνες ήταν περίπου 500 άτομα. Σήμερα είναι 700 και ως το τέλος του χρόνου θα είναι 900.

 

· Έχει συμφωνηθεί το χρονοδιάγραμμα εργασιών για το επόμενο εξάμηνο

· Σε περίπτωση που υπάρχουν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα ή περαιτέρω αδικαιολόγητες καθυστερήσεις θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο απόλυτα θεσμικό σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία.

 

Θέλω να σας πω ότι, υπάρχει πρόβλεψη για όσους πλήττονται από τις εργασίες του μετρό, για παράδειγμα για καταστηματάρχες και εμπόρους, να καλυφθούν τα έξοδα μετεγκατάστασής τους, εφόσον το επιθυμούν.

Απόφασή μας αποτελεί η υλοποίηση του έργου το ταχύτερο δυνατόν προστατεύοντας απόλυτα το δημόσιο συμφέρον.

Εν τω μεταξύ όπως γνωρίζετε, υπογράφηκε και άρχισε να εκτελείται η Σύμβαση κατασκευής για την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά.

Οι εργασίας του μετρό της Καλαμαριάς προβλέπεται να απασχολήσουν, μέρα με τη μέρα και ενώ θα εξελίσσεται η κατασκευή του έργου περίπου 800 και πλέον άτομα.

Δύο λόγια και για ακόμα δύο έργα στη Θεσσαλονίκη.

Σύνδεση 6ου Προβλήτα ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ

Ξεκαθάρισε η εργολαβία του έργου σύνδεσης του 6ου Προβλήτα με τον ΠΑΘΕ, με την υποκατάσταση του αρχικού Αναδόχου από άλλη εταιρία. Προς το παρόν εργάζονται εκεί 30 άτομα και μέχρι το τέλος του έτους, οπότε η κινητοποίηση του εργοταξίου θα ολοκληρωθεί, θα εργάζονται 120 άτομα. Στόχος είναι, η ολοκλήρωση του έργου το δεύτερο εξάμηνο του 2014, όπως προβλέπει το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Αεροδρόμιο Μακεδονία

Το έργο επέκτασης και ενίσχυσης του διαδρόμου προσαπογείωσης αεροσκαφών 10-28 στο Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, έργο πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη της περιοχής, υλοποιείται με δύο εργολαβίες.

Η πρώτη, έχει αναλάβει την επέκταση του διαδρόμου κατά 900μ μέσα στη θάλασσα και έχει ολοκληρώσει το 68% του αντικειμένου της. Εξελίσσεται όμως με πολύ αργούς ρυθμούς. Αυτό θα αλλάξει. Σε λίγο θα είμαι στο αεροδρόμιο για μία σύσκεψη που στόχο έχει ακριβώς αυτό, την επιτάχυνση του έργου.

Για την επιτάχυνση υλοποίησης της δεύτερης εργολαβίας, με την οποία θα ενισχυθεί το υπάρχον τμήμα του διαδρόμου, χθες υπέγραψα την μεταφορά πίστωσης στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, για την υποβοήθηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Στρατού στον εντοπισμό και εξουδετέρωση βομβών. Έτσι τα συνεργεία του Στρατού θα προηγούνται και θα ακολουθούν τα συνεργεία του Αναδόχου για την κατασκευή του έργου. Ώστε να πάμε κι εδώ πιο γρήγορα».